Svou hodnotu nosíš v srdci!

19.08.2016 21:57

Když jsem fotbalovým klubům posílal koncept příběhu První poločas, který chci letos vydat, s dotazem, zda mi povolí v mých řádcích využívat názvu klubu, barev, atd., trochu jsem váhal a trnul, jestli budou souhlasit. Uznejte sami, místo AC Sparta Praha psát třeba Hvězda Praha by bylo stejně nemístné, jako kdybych se tlačil do kuchařské show, byť moje jídlo je i k snědku… Teda ne vždy.

Začala dlouhá komunikace a série povolení, podmínek a samozřejmě i zamítnutí. Nebudu říkat, které oddíly můj návrh smetly ze stolu ještě dřív, než si jej možná přečetly, ale objevily se i takové, jejichž zájem byl pro mě velmi překvapivý. Ještě dám vědět, kdo všechno z fotbalových klubů souhlasil s mým příběhem, ve kterém figurují. Ale už teď zmíním, že klíčovým bodem příběhu První poločas bude FC Baník Ostrava – však jsem taky ze severní Moravy a Baník, i když momentálně plave v druholigových vodách, je klenotem zdejší fotbalové mapy. Samozřejmě kde je Baník Ostrava, tam by neměla chybět ani Sparta Praha – odvěký rival číslo jedna. Jsem moc vděčný klubu z Letné, že přikývli a řekli ano. Svým zájmem mě potěšil klub Fastav Zlín, kde mi dokonce byla nabídnuta možnost se osobně podívat na trénink prvního týmu. Ale… Ono těch klubů je opravdu hodně. A lidí, kteří mi byli ochotni pomáhat – o tom také příště…

A že by byl První poločas od základu jen o fotbale? To teda není. Fotbal je nádherná parafráze našich životů – jednou seš dole, podruhé nahoře, nebo úspěšní lidé mají tah na bránu, případně si myslíte, že nejlepší obranou je útok. Taky si uvědomuji, že ve škole jsem svými klukovinami, ze kterých mě mí rodiče tu a tam vysekávali, docela fauloval jejich kredit v pohledech kantorů. Jednalo se o malé přestupky, těch větších se bohužel občas dopouštíme každý, ať už vědomě nebo nevědomě. První poločas je o spirále, kterou točí sám život. Nekonečný boj, že nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř. Anebo taky o tom, že svou vlastní hodnotu nosíte v srdci a ne v peněžence… O tom bude první poločas…

A mimochodem, jak se vám líbí knižní obal, který zpracovala má přítelkyně…?

VĚNUJTE MI JEŠTĚ MINUTKU VYPLNĚNÍM DOTAZNÍKU, KTERÝ VÁS NEBUDE NUDIT, ALE BAVIT ASI TAKY NE :-)